Het halve verhaal. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Het halve verhaal. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Het halve verhaal.

Door: PJH

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

11 Augustus 2016 | Sri Lanka, Negombo

We hebben in circa 20 dagen, zo’n 30 verhaaltjes weten te vertellen in dit dagboek, de foto’s blijven wat achter, enerzijds omdat we aan ons maximum aan foto’s zitten, anderzijds omdat wij (PH en DLG) de verhalen schrijven en Martijn voor de foto’s zou zorgen. En het verzamelen, sorteren en klaarzetten van foto’s is heeeeeeeel veeeeeeeel werk. (Volgens Martijn). Maar dat komt later wel. Dit dagboek verslag is slechts de helft! Ja, we hebben nog ruim, 30 verhalen te vertellen, namelijk de keerzijde van de medaille. Als je dit dagboek leest, zou je kunnen denken: appeltje-eitje dat reizen in Sri Lanka, dat is ook zo, lees het verslag. Maar de verhalen van wat effe niet lukt, wat niet leuk is, waar we weer verschrikkelijk in de maling worden genomen, de miscommunicatie, de verkeerde beslissingen ach, dat zijn de flaters die we nog steeds maken en die niet zo makkelijk zijn op te schrijven. En dan heb ik het nog niet over de Sahara-strot- of Niagara-diarree- momenten die je toch liever met elkaar bespreekt, in ieder geval niet in dit dagboek. Alleen weet je een ding zeker: de leuke gebeurtenissen, waarover je vertelt in je dagboek, kunnen niet zonder frustratie-momenten waar je niet over vertelt. Maar neem van me aan: exact in evenwicht.

Het telefoon gesprek van gisteren (of zo):
dialling the xxx guesthouse tel number:
“Hello, this is mr Peter,”
--“tuut-tuut-tuut”
dialling the same number:
“Hello is this xxx guesthouse? mr Peter speaking”
-- “yes”
-- “tuut-tuut-tuut”
dialling the same number again:
“Hello is this xxx guesthouse, Mr Peter speaking”
-- “yes, hello Mr. Peter”
“ Do you have one room, three people, for two nights, tomorrow?”
--“You want two rooms?”
“No, I want 1 room, 3 people, 2 nights”
--“Yes, we have two rooms for one night”
“No, I want 1 room, 3 people, 2 nights”
-- “ Yes, what is your name?”
“My name is Mr Peter, We want 1 room, 3 people, for 2 nights”
-- “ ok mr Peter, hello, how are you”
“I am belly fine, thank you. Do you have accommodation for 3 people, 2 nights, 1 room”
-- “ Yes, yes, Mr Peter, we book 2 rooms for you”
“thank you, we’ll arrive tomorrow afternoon, we only need 1 room, for three people”
--“ yes, yes, we understand, we book two rooms for three nights. What is your name?”
“Ok, this is Mr Peter, we arrive tomorrow, and we’ll sort things out”
--“Yes, Mr Peter, we booked three rooms for you”
“We arrive tomorrow, and sort things out”
--“OK, Mr Peter see you in the afternoon”
-tuut-tuut-tuut--

Na zo’n telefoon gesprekje moet ik altijd weer even gaan liggen om mijn voorraad begrip weer op niveau te laten komen. Als we dan uiteindelijk aankomen, weten ze van niets, geen reservering en geen Mr. Peter bekend. En ja, we kunnen gewoon met 3 man op een kamer gedurende twee nachten: “No problem”. En je begrijpt dat ik daar geen dagboekverslag van kan schrijven. Dus als je de 30 andere-kant verhalen wilt horen, kom je maar een keer langs, ofzo.

• 11 Augustus 2016 - 13:22

Ot En Sien:

Doen we zeker en we verheugen ons op jullie terugkomst

• 11 Augustus 2016 - 14:50

Kees En Koos:

Wensen jullie goede reis en alvast welkom thuis!

En natuurlijk willen we ALLE verhalen horen, zowel de hele als de halve.........!

Tot gauw!