Pauze in Uda Walawa - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Pauze in Uda Walawa - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Pauze in Uda Walawa

Door: PJH

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

04 Augustus 2016 | Sri Lanka, Udawalawa

We hebben een dag pauze. Mart heeft even genoeg van bussen. PH heeft z’n buik vol van bal en drab, wat natuurlijk niet zo is, want het loopt er gewoon weer uit. En Dien vindt het ook allemaal wel even best zo. Geen plan, nou ja we hadden het plan om naar een zwembad te gaan, maar daar is niets van terecht gekomen. Mart ligt een beetje op bed SlowMo-Guy’s te kijken op You-Tube. Dien werkt haar WhatsApp groepjes bij en ph steekt nog maar eens de vlam in een sigaartje.

Om half twaalf besluiten we, om toch maar wat te gaan ondernemen. Op 10 minuten loopafstand ligt een olifanten weeshuis. We sjouwen door de zon er naar toe, effe lopen dus geen Tuk-Tuk en geen, beslist geen bus. (zie je wel Mart dat we best wel een beetje rekening met je houden!) In de Elefant-nursery zijn ca 40 jonge olifanten die met melk worden groot gebracht en vervolgens worden gehersocialiseerd zodat ze in het National Park zelfstandig kunnen overleven. Een ongelofelijk leuk gezicht. We staan achter een het en op ca 50 meter afstand. De olifantjes krijgen elk omstebeurt hun portie melk te drinken en er liggen verse takken met bladeren en schors waar ze van eten.

Het olifanten knuffelen is nu afgeschaft, dat was de plaats waar je met de olifant kon stoeien in het water. Bleken de diertjes toch wat afwijkend gedrag van te gaan vertonen.

We eten in een eethuisje langs de weg, ja bal en drab, maar van en redelijke kwaliteit en sjokken in een olifantendrafje naar ons hotelletje terug. Een dag pauze bijna voorbij.

• 06 Augustus 2016 - 10:36

Ot En Sien:

Waar is de kikker gebleven?
    Jullie mochten helaas niet zwemmen met de olifanten. Morgen dan maar knuffelen met dolfijnen of zijn die er niet?

• 06 Augustus 2016 - 10:43

Kees En Koos:

Ook prima, een dagje rust, het is toch vakantie?!?!

PH, bereid je maar vast voor op de dag van morgen!
    Alvast vele goede wensen van het zootje hier, en proost (met aangelengd biertje)!