RIB-cursus voor gevorderen - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu RIB-cursus voor gevorderen - Reisverslag uit Palamós, Spanje van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

RIB-cursus voor gevorderen

Door: ph

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

28 April 2017 | Spanje, Palamós

Vanmiddag het weer is prima weer met een beetje wind en rimpels in de haven, zijn Dien en Martijn dan eindelijk het water opgegaan. Had vanzelfsprekend nog wat voeten in de aarde, de RIB was namelijk even kwijt en werd door de hulp-havenmeester in een loods gevonden! Het zeil-seizoen is immers pas net begonnen. Maar uiteindelijk lag het oranje ding dan toch in het water. Mark, de instructeur, met Dien en Martijn naar de vissers haven. Op de een-of-andere manier had de instructeur door dat het niet de eerste keer was dat D&M in een RIB zaten. De uitrusting gecontroleerd en was best in orde. Uiteindelijk hebben ze de hele middag gezellig op het water gezeten en werden de opdrachten steeds drastischer. Ik begrijp dat wel een beetje, want als instructeur moet je toch het instroom-niveau weten van je leerlingen. Na aanleggen in vooruit, in achteruit met voor- en achterspring, MOB-tjes, korte- en lange bochten en pirouette in achteruit was het repertoire van de instructeur op! Het instroom-niveau is NIET vastgesteld maar het uitstroom-niveau is in ieder geval hoger dan de RIB-1en2 cursus vereisen: GESLAAGD. Het is Martijn in ieder geval wel gelukt om Mark de instructeur, nat te krijgen. Hij schrok daar zo van dat de dodemanskoord uitgetrokken werd! D&M stoicijns, want ja die hadden (natuurlijk) wel een vette zeilbroek aan. Lachen!! Of wij ook een oranje RIB hebben? Alleen gisteren zei Martijn, want toen was het King’s-day! En de motor?, vroeg instructeur Mark. Volgens Dien heeft het ding 950 pk, Martijn hield even z’n mond; moest strak sturen, weet-je-wel. :).

Ph heeft van dit alles niets meegemaakt. Zat te worstelen met examens.

• 29 April 2017 - 20:10

Schuurmachinemachinist:

Zo lezen we het graag, elke dag zelfs. We misten al een beetje een update maar als de RIB kwijt is houdt het verslag natuurlijk op.
    En een een natte instructeur zonder adequaat pak is natuurlojk scoren.
    De kaasboer was verhuisd, wisten jullie dat, weliswaar tijdelijk, maar toch onhandig vanmorgen.

• 30 April 2017 - 00:21

Kees En Koos:

Waarde Zeilers, (en Zeil-studenten),

Doet allemaal weer uiterst professioneel, maar niettemin ook zeer aangenaam aan!
    Mooi dat ook het "onderkomen" prettig en smakelijk(!) is. We begrepen dat dat volgendeweek verandert en de Henkens aan boord moeten verblijven.
    Martijn en moeders op de RIB lijkt me wel een mooi gezicht, beetje scheuren met dat ding!
    En dan ook nog zon.........., genietend leren is dat.