Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Battambang

Door: dlg

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

14 Juli 2017 | Cambodja, Khett Batdambang

Vrijdag 14 juli
Hotel heeft geen ontbijt zo blijkt dan maar ergens anders. Langs de weg vinden we een bus office voor een express bus naar Battambang. Even wachten: busje komt zo. Five minute, nou ja geen haast duurt wat langer dan. Uiteindelijk stopt de bus niet voor onze neus, maar lopen we nog even een stukje verder, waar een busstop blijkt. Het wachten was zeer vermakelijk. We zo hadden een geweldige foto reportage kunnen maken. M. legt de meest bijzondere al vast. De meest vreemde constructies passeren ons. Houten karren met klein motortje voorop met hele kamer interieurs er opgebonden. Een sleep van houten karren. Hoog opgestapelde goederen op brommerjes, brommer met zijspan met goederen. Alles wat kan rijden rijdt. Bus rit tweeënhalf uur, best te doen. Weer veel te zien onderweg. Naast enkele benzine stations, koop je hier benzine voor je brommer langs de weg bij kraampjes. Colaflessen staan gevuld klaar. Iedereen rijdt hier weer rechts overigens. Thailand links. In de bus in het Lonely Planet boek nog een slaapplaats uitgezocht: Ganesha Family Guest House wordt het. Busstop in Battambang. Er staan al weer zeker tien mannen de roepen : “ Where you go?” Er wordt met borden gezwaaid en aanbiedingen gedaan. Ph beslist: we nemen de man met voetbal shirt en zonnebril. Dit blijkt later een hele goede keuze. In een soort van koetsje met bromfiets ervoor naar guesthouse. Mooie kamer met balkonnetje in rustig straatje. Met chauffeur mr. Poi afspraak: ’s middags om 14.00 tour. Voor vaste prijs: us$ 15,-. Hiermee zijn we af van al dat onderhandelen. Dan lunch: heerlijk, veel en goed: Franse invloed van destijds. Er zijn hier stokbroden! Even geen noodles, maar stokbroodje tonijn met mayonaise, tomaat en sla.

• 16 Juli 2017 - 23:52

Kees En Koos:

Mooi verslag weer!
    Jullie maken een heleboel mee, allerlei spannende nieuwe ervaringen, maar geweldig dat we daar op deze manier van kunnen meegenieten.
    Inmiddels dus ook in Siem Reap,per boot nog wel!
    Water voor Mart en het wake-borden en surf-kiten!

Amuseer je, koppies van K en K

• 17 Juli 2017 - 07:30

Schuurmachine Expert:

Wat een leuke verhalen. Met google maps ia alles prima te volgen. Hoe weten K & K dat het verder gaar naar Seam Reap? Kan ik ook weer volgen op de kaart. Niet te veel afvallen hoor! Houdt de oude Franse invloed ook nog in dat er ergens een glaasje wijn aan zit voor de auteur?