Blinkertjes in Chantaburi - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Blinkertjes in Chantaburi - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Blinkertjes in Chantaburi

Door: dlg

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

26 Juli 2017 | Thailand, Chanthaburi

Na een uitstekend verblijf inTrat vanochtend vertrokken na een prima ontbijt met een overdekte pick up naar het busstation. Daar is het allemaal weer keurig georganiseerd. Onze mevrouw van de pick up dezelfde als gisteren probeert ons nog van het plan af te krijgen naar Chanthaburi te gaan, daarnaast wil ze ons ook wel brengen , eerst voor 1100 bath, later voor 800 bath ( 28,00/ 20,00). We zien er niks in ook geen minivan. Gewoon met de bus, nou ja bus, zo een hadden we er altijd al een willen hebben. Net zoals in het vliegtuig een afscheiding tussen de cockpit en de cabine, maar nog veel mooier stoelen die vrijwel helemaal horizontaal kunnen. Een hostess die nog water brengt en een heerlijke anderhalf uur ( 65 bath per persoon) Onderweg nog door wat dorpjes heen gereden met allemaal houten huisjes/winkels. Doet Japans aan. Uiteindelijk Chanthaburi met een grote kerk, wat tempels en een rivier door de stad. Wij gokken op River Guest House, telefonsich onbereikbaar. Booking.com uitverkocht. Nu die kennen we inmiddels wel. Een taxi moeilijk te regelen, iedereen heeft hier eigen vervoer. Dan toch weer een overdekt pick-upje met een wat onvriendelijke mevrouw. Op gegeven moment stopt ze bij een brug en wijst maar wat. PH stapt uit en gaat op onderzoek uit. Wij hangen staan geleund over het dak van de pick-up. Ze wil ons eruit hebben dat is duidelijk. Maar M en ik houden ons van de domme. Ze wordt onrustig, mag daar niet staan , politie..... Dan loopt ze dezelfde richting op waarheen PH verdween. Nog geen tel later zijn ze terug. Alles OK. Betaalt, ging allemaal niet van harte bij onze chauffeur. Nu een kamer met balkon met uitkijk op de rivier. We hebben het wel eens wat anders gehad, ziet er wat gebruikt uit, maar is maar voor een nachtje, kost ook maar EUR13,- voor de 3 persoonskamer met douche! Slofje door de stad, regenjassen achterin het rugzakje. We lopen langs wat winkeltjes en stalletjes met gekleurde steentjes. Ondertussen zijn de waarschuwingen zo algemeen bekend dat alles wat je hier koopt uiteindelijk gekleurd glas blijkt te zijn. Dus we zien heel veel petrischaaltjes met stukjes gekleurd glas. Ook de verkopers hebben door dat de reizigers weten dat alles fake is en doen nauwelijks moeite om hun waar te verkopen. We stoppen bij een ongelofelijk leuk eetwinkeltje, twee Chinese mevrouwen, kaart in het Thai, maar we eten voortreffelijk. Slenteren door langs een Chinese tempel naar een volgende waar we in een begrafenis en stortbui terechtkomen. Mooi moment om wat te observeren. We hebben voor we in ons guesthouse terugkomen al het eethuisje vor de avond gezien. We eten gefrituurde krap, kip met wat groente. Prima. Besluiten om redelijk vroeg Chantaburi te gaan verlaten.