Toeslagje in BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Toeslagje in BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Toeslagje in BKK

Door: pjh

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

02 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Besloten om NIET naar de Thai Muang te gaan (Thai's boxing). Nou is dit eigenlijk altijd de verkeerde beslissing namelijk als je iets NIET doet kom je er later waarschijnlijk nooit meer toe, in het algemeen is mijn adagum: zeg JA. Je hebt achteraf alleen maar spijt van de dingen die je niet gedaan hebt. Nou ja, zo liep het deze keer niet helemaal. In plaats daarvan besloten we, naar een zeer kort team overleg, unaniem, om naar de kiteboard baan te gaan. We zijn daar al 2 jaar geleden geweest. Deze keer wisten we wat we moesten doen en hebben het adres (ruim anderhalf uur met de taxi vanuit ons Hotel) in het Thais laten opschrijven. Toch weer iets wat byzonder is: zit je anderhalf uur in de taxi waarvan ook nog een groot gedeelte op de expressway en ben je BKK niet uit geweest: gewoon vanuit het bijna centrum naar de (bijna) oostkant van de stad. Nog zo'n pragmatische oplossing in BKK, die we in NL nog niet zijn tegen gekomen. Als de (snel) weg onvoldoende capaciteit heeft dan bouw je er gewoon nog een bovenop. En als de weg dan nog steeds te vol is zet je er gewoon nog een laagje boven op. Dus op sommige stukken rijdt het verkeer in 3 lagen, en in andere stukken bestaat de derde bovenste laag gewoon uit de trein-baan. Zo ga je om met de beperkte ruimte in een stad met evenveel inwoners als heel Nederland. En je hoeft niet te zeuren over horizon-vervuiling want het hele bouwsel van samengestelde infra-structuur is nof altijd lager dan de hoogbouw die eromheen is gebouwd. De lucht in mannen.

Anyhow, We hebben een geweldige daag doorgebracht aan het TakoLake. Kitesurfbaan voor de paar zeer welgestelde Thais en wat Expats die de weg weten: een echt pareltje. M heeft de kans gegrepen om alle verschillende soorten uni-, bi-directionele met binding, straps op zonedr binding korte en lange boards, knee-boards skids en wat er allemaal niet voor materiaal lag te gebruiken. Zelfs een mono waterski moest (heel even) getest worden. PH heeft het gehouden bij de standaard bi-directioneel board met bindingen. Helaas nog niet verder gekomen dan het eertse obstakel. Dus laat je niet foppen door de foto (komt zo) dat was net voor dat ik weer te water ging. Maar het ziet er goed uit.

Op de terugweg trokken de wolken boven centraal BKK samen en dreigde een flinke moesson-bui met onweer: op zich een goede voorbereiding voor het weer in NL.