Seam Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Seam Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Seam Reap

Door: pjh

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

17 Juli 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

19-07-2017

De Angor Wat, het tempel-complex in Cambodja waar alles aan is opgehangen, krijgt ons op de een of adere manier niet in vervoering. We hebben op 17-07 drie fietsen gehuurd, en het plan was al fietsend van tempel naar tempel te gaan. Redelijke fietsen, niets mis mee, GIANTS met versnelligen, remmen en geveerde voorvork, dollar per dag duurder dan gewone klonkers, maar nadat de banden extra waren opgepompt echt goede fietsen. Het tempel-complex ligt ca 7 km buiten het stadje Seam Reap. De hoofdwegen zijn prima Tarmac en zonder vertkale bergjes en zo. Beetje verkeer, maar omdat men in Cambodja “gewoon” rechts rijdt is het allemaal iets minder heftig dan in Thailand fietsen. Jammer, we hebben het bordje “ticket-center” gemist. Bij een check-point tegen gehouden, wat discussie, doorgefietst en uiteindelijk door de tourist-police weer terug gestuurd naar het ticket-center. De tickets zijn us$ 67,- pp voor 3 dagen visit. Wij ervoeren de ticket-prijs als buiten-proporties. Door naar de AngorWat. Best indrukwekkend voor een complex dat vanaf 1200 nCh zich in de jungle staande heeft gehouden. Vergelijkbaar met de ruines in Mexico-Peru. Indrukwekkend groot en even indrukwekkend in verval. Busladingen met (veel Chinese) touristen. We fietsten door en kwamen lang een restauratie project. Je kan wat verwachten voor al die inkomsten die gegenereerd worden met de ticket-opbrengsten en alle Internationale hulp die het land krijgt, maar dit was niet erg indrukwekkend, 40 man, waarvan de helft even aan het uitrusten was, een dragline als kraan en wat driepootjes met takels om stenen van ca geschat 1.000 kg te handelen. Schiet niett op. Wordt niets, Niet nu, niet nooit. De volgende tempel hebben we niett gehaald, M vond een set eettentjes waar de lokale tuk-tuk drivers en tempel-gidsen eten. Plateau’s met rieten matten waarop M en PH een prima bak rijst met kip hebben zitten eten. D had al wat last van de Dehli-Belly. Terug gefietst naar Seam Reap. Prima gegeten, komt een ander verhaal over, in Pub-street. De 18e zijn we de hele dag bezig geweest met het behersen van de Dehli-Belly. M heeft nergens last van en ligt in het zwembad. Besloten om met de taxi van SeamReap naar Phnom Pehn te gaan.

• 19 Juli 2017 - 15:48

Schuurmachine:

't Is weer een echte vakantie uit de verslagen te lezen. De foto's helpen ook om te begrijpen hoe het allemaal is