Kite- of Windsurfen?? - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Kite- of Windsurfen?? - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Kite- of Windsurfen??

Door: DLG

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

28 Juli 2016 | Sri Lanka, Kalpitiya

Heerlijk dat de mannen een uitdaging aan gaan met het kitesurfen. Jong geleerd is oud gedaan, maar anders om ........... Daarom maar besloten de uitdaging niet aan te gaan en mij bezig te houden met windsurfen. Een hele donkere srilankaan heeft mij nog even gerefreshed en met een brede plank met `starter` erop en een `kinderzeil` prima heen en weer gesurft gedurende twee uur en zelfs uitgekomen waar ik begonnen was. Af en toe riep hij wat, wat niet altijd even verstaanbaar was, maar in ieder geval effectief genoeg om te blijven staan. De lagune is zeer ondiep en overal kan je goed staan. De wind genoeg voor een lekker vaartje. Genieten dus. Nog een keer twee uurtjes onder toezicht en dan goed genoeg om zelf een plankje te huren en te gaan.... Gezien de lagune 1 opening heeft ver weg van onze locatie, moet je wel rare capriolen uithalen om op zee te geraken. Bovendien kan je als je te veel bent afgedreven met plank en al gewoon naar huis lopen. Op het hoogte punt vanmiddag zo´n 60 kites geteld hoewel het er veel meer lijken.Onze tuktuk drijver had het over wel 200 a 300 kites, maar dat valt dus wel mee. ‘ Avonds weer een heerlijke maaltijd met een soepje, bonito, groente( bloemkool, wortele en wat kool) en schalen met salade op het buffet. Toe een verse fruitsalade. Inmiddels zitten we bijna op vaste plekken aan de lange tafels en hebben een heel erg leuk Zwitsers ( franssprekend) gezin getroffen met twee dochters van 14 en 17 jaar. Veel overeenkomsten met ons gezin en erg gezellig om verhalen over van alles en nog wat uit te wisselen. Het is geweldig om te zien hoe Martijn zonder enig probleem aan alle gesprekken deel kan nemen en met wat een gemak hij het Engelsl beheerst.De avond wordt weer vroeg afegesloten, heerlijk naar ons hutje nog wat lezen en genieten van de rust.