Ontbijttafel-praat - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu Ontbijttafel-praat - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Peter-Hans Henken - WaarBenJij.nu

Ontbijttafel-praat

Door: pjh

Blijf op de hoogte en volg Peter-Hans

22 Juli 2017 | Cambodja, Kâmpôt

Jullie denken natuurlijk dat hier in Cambodja alles gewoon goed met ons gaat. Nou ja, dat is eigenlijk ook wel zo, maar wat nu gewoon is voor ons, is anders dan gewoon:

Vanochtend werd ik, ph, om 06.30 wakker, het is al licht, nog geen zon. Ik denk dat ik wakker werd van een onheilspellend diep gerommel, de hut trilde, het diepe monotone geluid kwam wel dichterbij maar niet snel. Donders: Aardbeving? Tsunami? Moet ik in de actie komen? Nee, gelukkig het is de enige trein die over de railbrug over de rivier kruipt. Ik ben nu wakker en besluit het slapen maar voor gezien te houden. Trek m'n short/shirt aan, grijp de PC, m'n sigaartjes en aansteker en slof-slof naar de wc. Dat valt niet mee, Dehli-Belli in de vorm van bruinebonensoep zonder bruine bonen. Als ik de verhalen wat zit bij te werken komt het “restaurant” langzaam tot leven en kan ik om half acht een kop koffie bestellen. Niet te zuipen. M. komt aansloffen. Ook hij heeft een Dehli-Belli-verhaal om mee te beginnen: Ontdooide chocolate-milkshake met little chuncks. M nog niet aan de immodium. Na weer een halfuurtje komt D aangesloft. We vragen allebei hoe het met haar is en ze zegt: erwtensoep zonder erwten en wel erg waterig. Ze heeft al een Loperamide ingenomen. Goed we weten nu waar we staan. En zijn klaar voor het ontbijt.

• 22 Juli 2017 - 17:20

Immmodium Groothandelaar:

Mogen we uw commentaar op de bijsluiter zetten?
    Kunt u voortaan vermijden dat onder de kop ontbijttafel-praat die ik n b lees tijdens mijn europese ontbijttijd lees, roadtests worden beschreven die mij bijna spontaan doen grijpen naar het beschreven product?
    Ik wens u verder allen een prettige voortzetting van uw vakantie aldaar en weet u dat er verpakkingen voor groepen tot 20 personen, tot 100 personen en voor dorpen, bestaan?

• 23 Juli 2017 - 13:51

Groothandelaar:

Ik hoop niet dat ons middel ook in uw pen is gekropen en dat uw pen derhalve ongewenst verstopt is geraakt.

We verheugen ons op uw zonnige verhalen, hier in de plensregen vandaag!